Dostępność Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań
Opublikowano: 17/06/2020Klienci mogą korzystać z obsługi bezpośredniej – w godzinach od 6:00 do 20:00 - w dziewięciu Punktach Obsługi Klienta ZTM oraz w Biurze Obsługi Klienta ZTM na poziomie -1 pod rondem Kaponiera, w godz. 9:30-17:00. Przypominamy, że ze względu na bezpieczeństwo sanitarne - w punktach i biurze nie ma możliwości wykonywania zdjęć do karty PEKA. Jednocześnie apelujemy, żeby w miarę możliwości wciąż w pierwszej kolejności korzystać z możliwości obsługi zdalnej – np. w celu zapisywania ulg. Dla bezpieczeństwa własnego i pracowników ZTM.
Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia obsługę bezpośrednią w następujących Punktach Obsługi Klientów:
- Górczyn - dworzec autobusowy,
- Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9),
- Rondo Kaponiera (poziom -1),
- Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy,
- Dębiec - pętla tramwajowa
- Śródka - dworzec autobusowy
- Centrum Handlowe przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej),
- Junikowo - pętla tramwajowo-autobusowa
- Dworzec Zachodni PKP
Punkty Obsługi Klienta są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 20:00
Przerwy w funkcjonowaniu Punktów Obsługi Klienta ZTM:
POK z jednym stanowiskiem - przerwy w godz. 9.00-9.15 i 17.00-17.15 (zmiana sprzedawcy w godz. 12.45-13.00)
POK z dwoma stanowiskami:
- Pierwsze stanowisko: przerwy w godz. 9.00-9.15 i 17.00-17.15 (zmiana sprzedawcy w godz. 12.45-13.00)
- Drugie stanowisko: przerwy w godz. 9.15-9.30 i 17.15-17.30 (zmiana sprzedawcy w godz. 13.00-13.15)
POK z trzema stanowiskami:
- Pierwsze stanowisko - przerwy w godz. 9.00-9.15 i 17.00-17.15 (zmiana sprzedawcy w godz. 12.45-13.00)
- Drugie stanowisko - przerwy w godz. 9.15-9.30 i 17.15-17.30 (zmiana sprzedawcy w godz. 13.00-13.15)
- Trzecie stanowisko - przerwy w godz. 9.30-9.45 i 17.30-17.45 (zmiana sprzedawcy w godz. 13.15-13.30)
Dodatkowe środki bezpieczeństwa
Warto podkreślić, że w POK ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi w Punkcie lub Biurze Obsługi Klientów:
- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,
- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,
- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,
- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,
- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą
Przy składaniu wniosku o kartę PEKA - z uwagi na środki ochrony w czasie epidemii koronawirusa - nie są wykonywane zdjęcia (do odwołania).
Odbiór kart PEKA
Karty PEKA pozostające do odbioru z wciąż nieczynnych POK, mieszczących się: przy ul. Matejki 59 i na Dworcu Rataje można odbierać w Punkcie Obsługi Klienta w lokalizacji Rondo Kaponiera (poziom -1).
Wciąż zachęcamy do korzystania ze zdalnej obsługi
Wiele spraw w ZTM można załatwić zdalnie, przede wszystkim z wykorzystaniem poczty elektronicznej oraz internetu. E-mail jest obecnie podstawową formą załatwiania spraw w ZTM Poznań. Prosimy o zrozumienie, jeśli czas oczekiwania na połączenie lub czas udzielenia odpowiedzi się wydłuży. Odniesiemy się do wszystkich spraw, najszybciej jak to będzie możliwe, uwzględniając wyjątkowość okoliczności, w której wszyscy funkcjonujemy.
Korzystając ze zdalnej obsługi prosimy o:
- kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 (w godzinach od 8:00 do 15:30) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM,
- kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA,
- korzystanie z platformy ePUAP,
- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych.
Zdalne potwierdzanie uprawnienia do zwolnień i ulg
Pasażerowie mają także możliwość przesłania niezbędnych dokumentów potwierdzających przysługujące uprawnienia do przejazdów ulgowych na liniach organizowanych przez ZTM za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl
Możliwość taka została wprowadzona 17 marca 2020r. i obowiązuje do odwołania.
W celu zapisania bądź przedłużenia uprawnienia do zwolnień i ulg w opłatach za przejazdy na liniach ZTM, należy przesłać na adres oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl skan (zdjęcie) oryginału dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem potwierdzające prawo do przejazdów ulgowych.
Uprawnienie zostanie zapisane w systemie PEKA, ale należy pamiętać, że każdy kto skorzystał z tego trybu zapisania ulgi, jest zobowiązany do jednorazowej wizyty w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM w celu elektronicznego przeniesienia (zapisania) potwierdzenia uprawnienia na kartę PEKA. Trwa to krótką chwilę i jest znacznie szybsze, niż w przypadku tradycyjnego zapisywania ulg w POK bez wcześniejszego przesłania niezbędnych dokumentów. Dlatego zachęcamy do korzystania w pierwszej kolejności z możliwości zdalnej.
Zakup biletu przez Internet
Posiadając kartę PEKA, każdy może mieć dostęp do indywidualnego konta na portalu PEKA, które umożliwia korzystanie z „osobistego” punktu sprzedaży biletów, czynnego bez ograniczeń czasowych.
Zakup krok po kroku – zobacz film informacyjno-promocyjny