Inwestycje zrealizowane

 

PR2Budowa systemów parkingów P&R w Poznaniu - etap I. Zakres inwestycji obejmował budowę obiektu parkingowego typu "Parkuj i jedź" (P&R) przy ulicy Szymanowskiego w Poznaniu, zlokalizowanego w sąsiedztwie istniejącej pętli tramwajowej Os. Sobieskiego, stanowiącego przesiadkowy węzeł dla komunikacji szybkiego tramwaju. Wybudowana została nowa utwardzona nawierzchnia placu parkingowego o pojemności 130 miejsc postojowych, w tym 6 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych oraz 20 zadaszonych stanowisk do postoju rowerów wraz ze stacją do ich naprawy. Więcej...

 

 

 

 

 

 Zdjęcie - rondo StarołękaBudowa systemu parkingów P&R w Poznaniu - etap II. Przedmiotem projektu jest budowa systemu niezależnie funkcjonujących obiektów parkingowych typu „Parkuj i Jedź” (P&R) w następujących lokalizacjach: w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej (Parking - Św. Michała), w rejonie przystanku kolejowego Poznań Strzeszyn ograniczonego od północy ul. Biskupińską (Parking - Strzeszyn) oraz w rejonie ulic Hetmańskiej, Starołęckiej i Wągrowskiej (parking w formie zatoki parkingowej – dalej zwany parking rondo Starołęka). Więcej...

 

 

 

 

Tablica informacji pasazerskiej dofinansowanie z UEProjekt ITS Poznań. Przedmiotem projektu była realizacja zintegrowanego inteligentnego systemu zarządzania ruchem drogowym w Poznaniu na obszarze zachodnim miasta: dzielnice Grunwald i częściowo Jeżyce (ograniczone ul. Dąbrowskiego, ul. Głogowską, ul. Roosevelta, ul. św. Wawrzyńca, ul. Polską, ul. Bułgarską, ul. Taczanowskiego i ul. Ściegiennego). Więcej...

 

 

 

 

 

Rondo Kaponiera poziom -1Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera. Prace polegały na całkowitej przebudowie ronda Kaponiera wraz z dobudowaniem nowego przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na poziomie -2 oraz przebudową mostu Uniwersyteckiego. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskali nowoczesny węzeł przesiadkowy ulokowany w samym centrum miasta a także nowoczesny Punkt Obsługi Klienta ZTM Poznań. Obiekt oddano do użytku latem (poziom 0 i -1) oraz jesienią (poziom -2) 2016 roku. Więcej…

 

 

 

 

 

Dąbrowskiego przy Żeromskiego - po modernizacjiProgram "Brama Zachodnia" -  przebudowa trasy tramwajowej w ul. Dąbrowskiego - od ul. Botanicznej do ul. Żeromskiego wraz z węzłem. Po modernizacji, trasa została oddana do użytku latem 2016 roku. Wykonano m.in. nowe torowisko,  nowe ścieżki rowerowe w ulicy Dąbrowskiego, nowe wiaty na przystankach na skrzyżowaniu Dąbrowskiego-Żeromskiego. Podczas inwestycji przebudowano całkowicie węzeł Dąbrowskiego-Żeromskiego. Więcej…

 

 

 

 

Dworzec JunikowoOdnowa infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją EURO 2012 w Poznaniu – etap I i etap II. Projekt obejmował przebudowę ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego, modernizację torowiska przy Stadionie Miejskim oraz przebudowę układu torowo-drogowego w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, od Smoluchowskiego do Malwowej. Wiosną 2012r. zakończono prace przy modernizacji ronda i torowiska przy stadionie, a 1 września 2013r. oddano do użytku przebudowaną trasę tramwajową w ulicy Grunwaldzkiej do Dworca Junikowo. Więcej...

 

 

 

Przystanek PST Dworzec ZachodniPrzedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu.1 września 2013 roku komunikacja miejska w Poznaniu zyskała nową trasę tramwajową. Choć liczy ona tylko dwa kilometry długości, jest jedną z najbardziej oczekiwanych i potrzebnych. Połączyła bowiem trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju z torowiskiem na ulicy Głogowskiej i w bardzo dużej mierze odciążyła most Teatralny – gdzie od lat ruch tramwajowy jest najbardziej intensywny w mieście. Więcej...

 

 

 

Tunel na trasie na FranowoBudowa trasy tramwajowej os. Lecha – Franowo w Poznaniu.  W ramach realizacji projektu powstała nowa trasa tramwajowa, o długości całkowitej ponad 2 km, na odcinku ok. 1 km prowadzona w tunelu, łącząca os. Czecha i Rusa, kompleksy handlowo-usługowe M1 i IKEA, a także zakłady Kompanii Piwowarskiej S.A. z centrum miasta. Trasa umożliwia także dojazd do nowej zajezdni tramwajowej na Franowie, obecnie będącej realizowaną przez MPK Poznań Sp. z o.o. Więcej...

 

 

 

Rondo RatajeKorekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje. Inwestycja przewiduje m.in. przebudowę oraz budowę infrastruktury torowo-sieciowej, z jej dostosowaniem dla prowadzenia ruchu autobusowego po torowisku i związana z tym korekta układu drogowego w tym ścieżek dla rowerów, parkingu typu Bike&Ride oraz zainstalowanie inteligentnego systemu transportowego. Więcej…