Propozycja wzmocnienia komunikacji we wschodniej części Naramowic
Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomienie linii autobusowej numer 151, obsługującej wschodnią część Naramowic. Nowe połączenie przede wszystkim ma umożliwić dojazd do trasy tramwajowej łączącej Naramowice z centrum, ale zapewni także dobry dojazd na Piątkowo oraz do trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Jednocześnie planowane są zmiany na linii numer 169. Propozycja została skierowana do rad osiedli z północy Poznania w celu uzyskania opinii.
Wschodnia część Naramowic dynamicznie się rozwija, zwłaszcza po budowie I etapu trasy tramwajowej. Biorąc pod uwagę duże potrzeby komunikacyjne w tym rejonie, ZTM planuje uruchomić linię autobusową łącząca rejon ulic Sielawy, Karpiej i Dworskiej z przystankami tramwaju na Naramowice. Wytyczenie tej linii jest możliwe dzięki budowie nowego układu drogowego, który powstał pod nadzorem Zarządu Dróg Miejskich, a w którym partycypowali inwestorzy z tego rejonu.
– Zależy nam na zwiększeniu dostępności komunikacji zbiorowej, tym bardziej że Naramowice wciąż bardzo intensywnie się rozbudowują i nieustannie przybywa tu mieszkańców – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Stąd plan, żeby w I kwartale 2025 roku uruchomić linię autobusową obsługującą wschodnią część Naramowic przylegającą do ulic Karpiej i Sielawy. Byłaby to linia nr 151, powstała na bazie północnego odcinka linii nr 169. Dzięki nowej linii będzie można dojechać zarówno do przystanków tramwajowych Os. Łokietka i Naramowice.
Przebieg planowanej linii nr 151
Linia nr 151 funkcjonowałby we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 20 minut i byłaby zsynchronizowana z linią nr 185. Utworzone byłyby nowe przystanki o roboczych nazwach Dworska, Karpia, Wschodnie Naramowice i Sielawy. Ich nazewnictwo w przyszłości mogłoby ulec zmianie np. przystanek o roboczej nazwie Wschodnie Naramowice może przyjąć nazwę, która w przyszłości zostanie nadana nowej ulicy łączącej ulice Karpia i Sielawy.
Jednocześnie z uruchomieniem nowej linii nr 151, proponowane jest skrócenie trasy linii nr 169 z Os. Kopernika do Os. Łokietka, przy pozostawieniu obecnej częstotliwości kursów. Autobus jadący z centrum kończyłby trasę na pętli Łużycka przy skrzyżowaniu ulic Łużyckiej i Stoińskiego. Na ulicy Łużyckiej byłaby możliwość wygodnej przesiadki np. na linię nr 146 lub planowaną nr 151.
Przebieg proponowanej do zmiany linii nr 169