Wildecka bimba: Konsultacje dotyczące przebudowy torowiska na Wierzbięcicach i 28 Czerwca 1956r.
Chcemy poznać opinię mieszkańców na temat koncepcji przebudowy torowisk w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 (na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Kilińskiego i Krzyżową).
3 kwietnia 2017r. rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące przebudowy torowisk w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 (na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Kilińskiego i Krzyżową). Ich celem jest poznanie opinii mieszkańców Poznania, w szczególności Wildy, na temat przedstawionego projektu.
Głównym założeniem inwestycji jest kompleksowa przebudowa układu torowo-drogowego, będącego głównym szlakiem komunikacyjnym pomiędzy centrum miasta, Wildą i Dębcem.
Dzięki modernizacji ograniczona zostanie emisja hałasu i wibracji w ciągu tej trasy tramwajowej, infrastruktura przystankowa zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, stworzona zostanie przestrzeń przyjazna mieszkańcom. Jednocześnie – poprzez uprzywilejowanie w organizacji ruchu dla komunikacji tramwajowej – promowana będzie komunikacja zbiorowa, a także ruch pieszy i rowerowy.
Zarówno na ul. Wierzbięcice, jak i fragmencie ul. 28 Czerwca 1956r. torowisko zaprojektowano w miejscu istniejącego. Przewidziano jezdnię jednopasową, jednokierunkową po każdej stronie torowiska wraz z pasami rowerowymi.
Miejsca postojowe będą równoległe do jezdni wydłuż chodników. Przewidziano obustronny chodnik.
W rejonie ul. św. Czesława nie planuje się zmian lokalizacji przystanków (będą jednak typu wiedeńskiego). Zaprojektowane zostały także nowe przystanki przy rynku Wildeckim (również typu wiedeńskiego) – zamiast dwóch par przystanków przy skrzyżowaniu ulic Wierzbięcice i Górna Wilda.
Efekty przyjętych rozwiązań projektowych to:
- Dzięki modernizacji linii tramwajowej nastąpi poprawa jakości układu komunikacyjnego na Wildzie, nastąpi też poprawa komfortu jazdy transportem publicznym, zmniejszy się czas przejazdu do centrum;
- Przestrzeń publiczna będzie bardziej przyjazna dla mieszkańców poprzez poszerzenie chodników, uregulowanie systemu parkowania, nasadzenie zieleni, co wpłynie również na rewitalizację tego rejonu Poznania;
- Zaprojektowane pasy rowerowe będą zachęcały do korzystania z alternatywnych środków przemieszczania;
- Celem nadrzędnym jest zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego i zmniejszenie atrakcyjności dla tranzytowego ruchu samochodowego;
- Poprzez zmniejszenie tranzytu nastąpi zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza i zmniejszenie poziomu hałasu.
- Przeniesienie przystanków tramwajowych i zlokalizowanie ich przy rynku Wildeckim wpłynie korzystnie na wyeksponowanie obszaru przy rynku jako centrum Wildy, zarówno pod względem handlowym, jak i kulturalnym, tworząc jednorodną przestrzeń rynku skomunikowaną z resztą dzielnicy, a także i innymi częściami Poznania. Umiejscowienie przystanków przy rynkach, czy też głównych placach miejskich jest naturalną praktyką stosowaną przez inne miasta i kraje dla podniesienia ich atrakcyjności;
- Zlokalizowanie zintegrowanych przystanków przy rynku Wildeckim wpłynie również korzystnie na szybkość przejazdu komunikacją zbiorową, a także na bezpieczeństwo pasażerów podróżujących komunikacją zbiorową;
- Zaprojektowanie przystanków typu wiedeńskiego oraz ich oznakowanie i wprowadzenie urządzeń bezpieczeństwa ruchu poprawi komfort oraz bezpieczeństwo podróżujących pasażerów, zwłaszcza osób starszych, niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności.
Szczegółowe informacje na temat inwestycji, także plany sytuacyjne znajdują się tutaj: http://www.poznan.pl/mim/main/konsultacje-spoleczne-dotyczace-przebudowy-torowisk-w-ul-wierzbiecice-i-28-czerwca-1956-ogloszenie,p,15574,37589.html
Wszelkie uwagi i wnioski należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.poznan.pl lub pocztą tradycyjną: Dział Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań w terminie do 21 kwietnia 2017r.
Mieszkańcy będą mogli również wyrazić swoją opinię podczas spotkania konsultacyjnego, które odbędzie się 27 kwietnia 2017r. o godz. 17.00 w Zespole Szkół Gimnazjalno – Zawodowych nr 42 przy ul. św. Jerzego 6/10.