Remonty
Poznań dba o stan infrastruktury służącej komunikacji tramwajowej. Konieczne do przeprowadzenia remonty torowisk mają na celu podniesienie ich jakości i trwałości. Przeprowadzone teraz prace będą procentowały w przyszłości, zapewniając pewny, wygodny, bezpieczny i sprawny przejazd tramwajem.
Corocznie przygotowany wspólnie z MPK Poznań plan remontów jest tak opracowywany, żeby prace były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego. Tradycyjnie największa liczba remontów mających wpływ na ewentualne niedogodności odbywa się w wakacje letnie. W przeciwieństwie do pozostałych miesięcy roku z komunikacji zbiorowej nie korzystają wówczas w sposób regularny uczniowie i studenci. W okresie urlopowym mniej jest także pozostałych pasażerów.
W 2024 roku przeprowadzono już wiele niezbędnych remontów:
- w kwietniu i maju na węźle Głogowska/Hetmańska wymieniono części rozjazdu wraz ze zwrotnicami (od strony Dębca i Rataj). Jednocześnie w tym miejscu wymieniono nawierzchnię w torowisku, a także na przejściu dla pieszych. Przy okazji odnowiono przejazd tramwajowy na skrzyżowaniu Hetmańskiej z Kolejową
i Górecką. W efekcie poruszanie się w tym miejscu jest bardziej bezpieczne i komfortowe. - w maju wyremontowano szyny i rozjazdy u zbiegu ulic Dąbrowskiego i Kraszewskiego. Wymieniono również zwrotnicę najazdową od strony Ogrodów i zjazdową na ulicy Kraszewskiego, a także szyny łukowe w rozjeździe od strony Ogrodów w ulicę Kraszewskiego. Odnowiono także tzw. krzyżownice i punktowo naprawiono torowisko na ulicy Dąbrowskiego.
- w czerwcu wyremontowano krzyżownice w rejonie skrzyżowania ulic Roosevelta i Bukowskiej (od strony ronda Kaponiera) przygotowując ten węzeł na zwiększone natężenie ruchu w wakacje.
- w wakacje zrealizowano dwa duże remonty – w rejonie mostu Dworcowego i skrzyżowaniu ulic Roosevelta, Matyi i Głogowskiej oraz na rondzie Starołęka. Prace były niezbędne z uwagi na zły stan infrastruktury torowej.
Węzeł tramwajowy most Dworcowy został kompleksowo wyremontowany po wielu latach intensywnej eksploatacji. Zakres prac objął między innymi wymianę konstrukcji torowiska. U zbiegu mostu oraz ulic Głogowskiej i Roosevelta zamontowano nowe tory i wbudowano rozjazdy. Na moście z kolei nie tylko wymieniono szyny, ale także nawierzchnię drogową w torowisku i system sterowania zwrotnic. Przeprowadzono również prace przy sieci trakcyjnej zasilającej tramwaje w prąd.
W rejonie ronda Starołęka wymieniono południową część węzła rozjazdowego (od strony Starołęki) wraz z przejazdem przez torowisko w obrębie ronda. Naprawiono też nawierzchnię torową i drogową na skrzyżowaniu ulic Starołęckiej i Fortecznej – przy wjeździe i wyjeździe tramwajów z pętli Starołęka PKM.