Przebudowa torowisk w ulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956r
Projekt wspófinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020
Umowa o dofinansowanie Nr POIS.06.01.00-00-0036/16-00 zawarta w dniu 03.10.2017 r.
wartość projektu: 91 449 701,86 zł
wartość dotacji: 51 017 608,13 zł
Przedmiot rzeczowy
Przedmiotem rzeczowym projektu jest przebudowa fragmentu istniejącego torowiska tramwajowego w Poznaniu w ciągu ulic Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi, Matyi i Ratajczaka do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową wraz z przebudową torowego węzła rozjazdowego u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r.
Realizacyjny projekt polega na przebudowie torowiska tramwajowego o łącznej, długości ok. 1,42 km.
Generalnym założeniem projektu, jest wykonanie torowiska i towarzyszącej mu infrastruktury technicznej w standardzie odpowiadającym współczesnym technologiom, uwzględniającym m.in. wymagania ochrony klimatu akustycznego (dot. m.in. rozwiązań ograniczających drgania, wibracje i hałas), preferencje podróżnych (dot. m.in. udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, dostępu do informacji pasażerskiej podawanej w czasie rzeczywistym) oraz oczekiwania organizatora transportu publicznego oraz podmiotów tę usługę świadczących, głównie w zakresie trwałości tych rozwiązań oraz niskich kosztów ich eksploatacji.
W ramach inwestycji, obok opisanej przebudowy infrastruktury torowej planuje się m.in.:
- przebudowę istniejącej i budowę nowej sieci trakcyjnej,
- modernizację istniejących i budowę nowych przystanków tramwajowych, autobusowych i tramwajowo-autobusowych ( w tym wspólnego węzła przesiadkowego w rejonie rynku Wildeckiego),
- przebudowę kolizyjnej infrastruktury drogowej,
- budowę nowych instalacji teletechnicznych, w tym miejskiego monitoringu wizyjnego i systemu dynamicznej informacji pasażerskiej,
- budowę parkingów B&R, łącznie na ok. 16 miejsc postojowych.
Spodziewanym efektem realizacji rzeczowej projektu, poza odnową infrastruktury technicznej (nie tylko transportu publicznego), jest poprawa sprawności komunikacyjnej systemu tramwajowego. Ma to bezpośrednie przełożenie na wzrost konkurencyjności tego właśnie środka transportu – co stanowi jeden z podstawowych celów projektu.
Jak sygnalizować potencjalne nieprawidłowości lub nadużycia w POIiŚ 2014-2020?
Instytucja Zarządzająca POIiŚ wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Mechanizm umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl lub specjalny formularz znajdujący się na stronie internetowej: http://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci. Powyższe rozwiązanie przyczyni się do realizacji Programu i ułatwi zgłaszanie nadużyć, mogących mieć negatywny wpływ na jego przebieg.
Więcej informacji na temat mechanizmu znajduje się na stronie internetowej Instytucji Zarządzającej.
Na stronie internetowej PIM umieszczane są bieżące informacje dotyczące „Przebudowy torowisk w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956r.”
Czytaj także:
Konsultacje społeczne dotyczące przebudowy torowisk w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku
Podsumowanie konsultacji społecznych „Wildecka Bimba”
Podsumowanie konsultacji społecznych koncepcji projektowej
Zbliża się przebudowa torowisk w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r.
Termin zakończenia realizacji: 2022 r.
Wizualizacje: