Punkty Obsługi Klienta
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, od czwartku – 22 października 2020r. zostały skrócone godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM. Zmiana jest podyktowana troską o zdrowie klientów i pracowników oraz zabezpieczenie możliwości bezpośredniej sprzedaży i obsługi klienta w momencie rosnącej liczby absencji chorobowych lub kwarantanny związanej z Covid-19.
Godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań (od 22.10.2020r.) |
|
Dworzec Zachodni PKP |
poniedziałek - piątek |
Górczyn – pętla autobusowa |
|
Ogrody – pętla tramwajowa |
|
pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej) |
|
Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy |
|
Dębiec – pętla tramwajowa |
|
Junikowo - pętla tramwajowa |
|
|
|
rondo Kaponiera – poziom -1 |
poniedziałek – wtorek środa – piątek |
Śródka – dworzec autobusowy |
|
Dworzec Rataje |
|
Uwaga! POK ZTM w siedzibie ZTM Poznań przy ulicy Matejki 59 pozostaje nieczynny do odwołania. |
Przerwy w funkcjonowaniu Punktów Obsługi Klienta ZTM:
- dla POK czynnych w godz.: 10:00 – 17:00: I stanowisko 14:00-14:15, II stanowisko 14:15-14:30, III stanowisko 14:30-14:45
- dla POK czynnych w godz.: 6:00 – 13:00: I stanowisko 9:00-9:15, II stanowisko 9:15-9:30, III stanowisko 9:30-9:45
- dla POK czynnych w godz.: 13:00 – 20:00: I stanowisko 17:00-17:15, II stanowisko 17:15-17:30, III stanowisko 17:30-17:45
Przypominamy, że POK ZTM w siedzibie ZTM przy ulicy Matejki 59 pozostaje nieczynny do odwołania.
Lokalizacje Punktów Obsługi Klienta operatorów/gmin współpracujących z ZTM w organizacji transportu publicznego
- Tarnowo Podgórne (ul. Rokietnicka 23, siedziba TPBUS. Godziny otwarcia: poniedziałki od godz. 11:00 do 17:00 (przerwa w godz. 13:00-13:15) oraz od wtorku do piątku w godz. od 9:00 do 15.30 (przerwa w godz. 10:00-10:15) ,
- Kleszczewo, ul. Sportowa 3, siedziba Zakładu Komunalnego w Kleszczewie. Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 7:00-15:00
Zakres oferowanych usług w Punktach Obsługi Klienta
- doładowywanie kart PEKA (kupno biletów okresowych lub doładowanie tPortmonetki),
- kupno biletów tradycyjnych w formie papierowej,
- składanie wniosków o wydanie imiennej karty PEKA,
- odbiór imiennej karty PEKA,
- kupno karty PEKA na okaziciela,
- zapisywanie uprawnień do przysługujących ulg w transporcie publicznym na imiennej karcie PEKA,
- opłacanie opłat dodatkowych,
- informowanie o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym, systemie PEKA, objazdach, promocjach,
- składanie reklamacji w formie pisemnej (za wyjątkiem Punktu Obsługi Klienta w siedzibie ZTM Poznań przy ulicy Matejki 59 - w tej lokalizacji reklamacje prosimy składać w Biurze Obsługi Klienta)
Zachęcamy do korzystania ze zdalnej obsługi
We wszystkich sprawach załatwianych dotychczas w Biurach lub Punktach Obsługi Klienta prosimy o:
- kontakt telefoniczny pod numerem 61 8 346 163 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:30) - możliwość uzyskania informacji od pracowników ZTM;
- kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 i 61 8 346 136 (w godzinach od 8:00 do 15:30) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM,
- kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA,
- korzystanie z platformy ePUAP
- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych,
Uwaga! Prosimy o ograniczenie korespondencji tradycyjnej papierowej - w celu eliminacji dróg ewentualnego zakażenia.
Kontakt z Punktami Obsługi Klienta jest możliwy poprzez numer telefonu:
Uwaga! Z uwagi na stan pandemii Covid-19 (do odwołania) w POK nie są wykonywane zdjęcia!
Prosimy o przestrzeganie reżimu sanitarnego
Warto podkreślić, że w POK ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi:
- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,
- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,
- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,
- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,
- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą,
Obostrzenia i limity wynikające z Covid-19
Z uwagi na Covid-19 w Poznaniu i powiecie poznańskim na liniach ZTM Poznań w tym samym czasie podróżować może tyle osób, ile wynosi 30 proc. wszystkich miejsc siedzących i stojących, pozostaje również konieczność pozostawienia połowy miejsc siedzących niezajętych. W pojazdach oraz w przestrzeni publicznej obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa maseczką lub elementem odzieży.
Apelujemy do pasażerów transportu publicznego o odpowiedzialność i stosowanie się do wytycznych wprowadzanych przez władze państwowe. Tylko w ten sposób możemy wspólnie zadbać o nasze zdrowie.
Przepraszamy za niedogodności i prosimy o wyrozumiałość.