Punkty Obsługi Klienta

Zarząd Transportu Miejskiego zaprasza do odwiedzin w  Punktach Obsługi Klienta w poniższych lokalizacjach:

- Górczyn - dworzec autobusowy,

- Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9),

- rondo Kaponiera (poziom -1),

- Dębiec - pętla tramwajowa,

- Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy,

- Śródka Dworzec,

- CH Kupiec Poznański przy placu Wiosny Ludów

- Junikowo - pętla tramwajowo-autobusowa

- Dworzec Zachodni PKP

POK-i w powyżej wskazanych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 20:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).

Warto podkreślić, że w POK ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi:

- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,

- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,

- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,

- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,

- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą,

Przy składaniu wniosku o kartę PEKA - z uwagi na obostrzenia sanitarne - nie są wykonywane zdjęcia (do odwołania).

Wciąż zachęcamy do korzystania ze zdalnej obsługi. Od poniedziałku 16 marca - we wszystkich sprawach załatwianych dotychczas w POK/BOK prosimy o:

- kontakt telefoniczny pod numerem 61 8 346 163 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:30) - możliwość uzyskania informacji od pracowników ZTM;

- kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 i 61 8 346 136 (w godzinach od 8:00 do 15:30) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM,

- kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA,

- korzystanie z platformy ePUAP

- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych,

Uwaga! Prosimy o ograniczenie korespondencji tradycyjnej papierowej  - w celu eliminacji dróg ewentualnego zakażenia.

Kontakt z Punktami Obsługi Klienta jest możliwy poprzez numer telefonu:

61 646 33 44 POZnan Kontakt4

 

Zakres oferowanych usług obejmuje:

  • doładowywanie kart PEKA (kupno biletów okresowych lub doładowanie tPortmonetki)
  • kupno biletów tradycyjnych w formie papierowej,
  • składanie wniosków o wydanie imiennej karty PEKA,
  • odbiór imiennej karty PEKA,
  • kupno karty PEKA na okaziciela,
  • zapisywanie uprawnień do przysługujących ulg w transporcie publicznym na imiennej karcie PEKA,
  • opłacanie opłat dodatkowych,
  • informowanie o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym, systemie PEKA, objazdach, promocjach,
  • składanie reklamacji w formie pisemnej (za wyjątkiem Punktu Obsługi Klienta w siedzibie ZTM Poznań przy ulicy Matejki 59 - w tej lokalizacji reklamacje prosimy składać w Biurze Obsługi Klienta),

 Lokalizacje Punktów Obsługi Klienta ZTM:

  1. ul. Matejki 59 - siedziba ZTM - POK w chwili obecnej jest nieczynny
  2. Górczyn - dworzec autobusowy
  3. Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 8)
  4. Rondo Rataje - dworzec autobusowy - POK nieczynny z uwagi na prace remontowe na Dworcu Rataje
  5. Rondo Śródka - dworzec autobusowy
  6. Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy
  7. Dębiec - pętla tramwajowa
  8. Junikowo – dworzec
  9. Rondo Kaponiera (poziom -1)
  10. Pl. Wiosny Ludów - CH Kupiec Poznański (wejście od ulicy Strzeleckiej)
  11. Poznań Główny - Dworzec Zachodni PKP (ulica Głogowska 15)

Lokalizacje Punktów Obsługi Klienta operatorów/gmin współpracujących z ZTM w organizacji transportu publicznego

  1. Tarnowo Podgórne- ul. Rokietnicka 23, siedziba TPBUS. Godziny otwarcia: poniedziałki od godz. 11.00 do 17.30 oraz od wtorku do piątku w godz. od 10.00 do 15.30.
  2. Kleszczewo, ul. Sportowa 3, siedziba Zakładu Komunalnego w Kleszczewie. Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 7.00-15.00

Przerwy w funkcjonowaniu Punktów Obsługi Klienta ZTM:

POK z jednym stanowiskiem - przerwy w godz. 9.00-9.15 i 17.00-17.15 (zmiana sprzedawcy w godz. 12.45-13.00)

POK z dwoma stanowiskami:

Pierwsze stanowisko: przerwy w godz. 9.00-9.15 i 17.00-17.15 (zmiana sprzedawcy w godz. 12.45-13.00)

Drugie stanowisko: przerwy w godz. 9.15-9.30 i 17.15-17.30 (zmiana sprzedawcy w godz. 13.00-13.15)

POK z trzema stanowiskami:

Pierwsze stanowisko - przerwy w godz. 9.00-9.15 i 17.00-17.15 (zmiana sprzedawcy w godz. 12.45-13.00)

Drugie stanowisko - przerwy w godz. 9.15-9.30 i 17.15-17.30 (zmiana sprzedawcy w godz. 13.00-13.15)

Trzecie stanowisko - przerwy w godz. 9.30-9.45 i 17.30-17.45 (zmiana sprzedawcy w godz. 13.15-13.30)

Z uwagi na stan epidemii (do odwołania) w POK nie są wykonywane zdjęcia!

W normalnych warunkach zdjęcia są wykonywane (bezpłatnie) w następujących Punktach Obsługi Klienta (adres lub nazwa przystanku transportu publicznego w pobliżu którego znajduje się punkt):

  • ul. Matejki 59 – siedziba ZTM,
  • pl. Wiosny Ludów - CH Kupiec Poznański (wejście od ulicy Strzeleckiej),
  • pl. Waryńskiego 8 (w pobliżu pętli tramwajowej na Ogrodach),
  • rondo Rataje - dworzec autobusowy,
  • rondo Kaponiera (poziom -1),
  • os. Sobieskiego - dworzec autobusowy.

UWAGA! Wykonanie zdjęcia uwarunkowane jest możliwościami technicznymi oraz bezpieczeństwem osób pracujących w Punkcie Obsługi Klienta.