Punkty Obsługi Klienta

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, od czwartku – 22 października 2020r. zostały skrócone godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM. Zmiana jest podyktowana troską o zdrowie klientów i pracowników oraz zabezpieczenie możliwości bezpośredniej sprzedaży i obsługi klienta w momencie rosnącej liczby absencji chorobowych lub kwarantanny związanej z Covid-19.

 

Godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań (od 22.10.2020r.)

 

 

Dworzec Zachodni PKP

 

 

 

 

 

                        poniedziałek - piątek

10:00 - 17:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 poniedziałek - piątek

10:00 - 17:00

 

Górczyn – pętla autobusowa

 

 

Ogrody – pętla tramwajowa

 

 

pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej)

 

 

Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy

 

 

Dębiec – pętla tramwajowa

 

 

Junikowo - pętla tramwajowa

 

 

 

rondo Kaponiera – poziom -1

 

poniedziałek – wtorek

6:00 - 13:00

 

środa – piątek

13:00 - 20:00

 

 

Śródka –  dworzec autobusowy

 

Uwaga! POK ZTM w siedzibie ZTM Poznań przy ulicy Matejki 59 oraz POK ZTM na Dworcu Rataje pozostają nieczynne do odwołania.

 

Przerwy w funkcjonowaniu Punktów Obsługi Klienta ZTM:

- dla POK czynnych w godz.: 10:00 – 17:00: I stanowisko 14:00-14:15, II stanowisko 14:15-14:30, III stanowisko 14:30-14:45

- dla POK czynnych w godz.: 6:00 – 13:00: I stanowisko 9:00-9:15, II stanowisko 9:15-9:30, III stanowisko 9:30-9:45

- dla POK czynnych w godz.: 13:00 – 20:00: I stanowisko 17:00-17:15, II stanowisko 17:15-17:30, III stanowisko 17:30-17:45

Przypominamy, że POK ZTM na Dworcu Rataje i w siedzibie ZTM przy ulicy Matejki 59 pozostają nieczynne do odwołania.

Lokalizacje Punktów Obsługi Klienta operatorów/gmin współpracujących z ZTM w organizacji transportu publicznego

Tarnowo Podgórne, ul. Rokietnicka 23, siedziba TPBUS. Godziny otwarcia: poniedziałki od godz. 10:00 do 17:30 (przerwa w godz. 13:00-13:15) oraz od wtorku do piątku w godz. od 8:00 do 15.30 (przerwa w godz. 10:00-10:15)  - Uwaga! Od 26 października 2020r. Punkt w Tarnowie Podgórnym jest nieczynny do odwołania.

 

Kleszczewo, ul. Sportowa 3, siedziba Zakładu Komunalnego w Kleszczewie. Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 7:00-15:00

 Zakres oferowanych usług w Punktach Obsługi Klienta

- doładowywanie kart PEKA (kupno biletów okresowych lub doładowanie tPortmonetki),
- kupno biletów tradycyjnych w formie papierowej,
- składanie wniosków o wydanie imiennej karty PEKA,
- odbiór imiennej karty PEKA,
- kupno karty PEKA na okaziciela,
- zapisywanie uprawnień do przysługujących ulg w transporcie publicznym na imiennej karcie PEKA,
- opłacanie opłat dodatkowych,
- informowanie o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym, systemie PEKA, objazdach, promocjach,
- składanie reklamacji w formie pisemnej (za wyjątkiem Punktu Obsługi Klienta w siedzibie ZTM Poznań przy ulicy Matejki 59 - w tej lokalizacji reklamacje prosimy składać w Biurze Obsługi Klienta)

Zachęcamy do korzystania ze zdalnej obsługi

We wszystkich sprawach załatwianych dotychczas w Biurach lub Punktach Obsługi Klienta prosimy o:

- kontakt telefoniczny pod numerem 61 8 346 163 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:30) - możliwość uzyskania informacji od pracowników ZTM;

- kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 i 61 8 346 136 (w godzinach od 8:00 do 15:30) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM,

- kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA,

- korzystanie z platformy ePUAP

- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych,

Uwaga! Prosimy o ograniczenie korespondencji tradycyjnej papierowej  - w celu eliminacji dróg ewentualnego zakażenia.

Kontakt z Punktami Obsługi Klienta jest możliwy poprzez numer telefonu:

61 646 33 44 POZnan Kontakt4

Uwaga! Z uwagi na stan pandemii Covid-19 (do odwołania) w POK nie są wykonywane zdjęcia!

 

Prosimy o przestrzeganie reżimu sanitarnego

Warto podkreślić, że w POK ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi:

- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,

- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,

- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,

- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,

- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą,

Poznań i powiat poznański od 22.10.2020r. w tzw. czerwonej strefie Covid-19

Przypominamy, że Poznań wraz z powiatem poznańskim z uwagi na liczbę zakażeń Covid-19 od 17 października znajduje się w tzw. czerwonej strefie. Dla transportu publicznego oznacza to większe ograniczenia liczby pasażerów, którzy jednocześnie mogą podróżować tramwajami czy autobusami. Na liniach ZTM w tym samym czasie podróżować może tyle osób, ile wynosi 30 proc. wszystkich miejsc siedzących i stojących, pozostaje również konieczność pozostawienia połowy miejsc siedzących niezajętych. Wciąż obowiązuje w pojazdach oraz w przestrzeni publicznej obowiązek zakrywania ust i nosa maseczką lub elementem odzieży.

Apelujemy do pasażerów transportu publicznego o odpowiedzialność i stosowanie się do wytycznych wprowadzanych przez władze państwowe. Tylko w ten sposób możemy wspólnie zadbać o nasze zdrowie.

Przepraszamy za niedogodności i prosimy o wyrozumiałość.