Korzystaj online z konta PEKA

Zezwolenia

Zezwolenie na wykonywanie regularnych albo regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym.

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek – właściwy dla sprawy:

  • wydanie zezwolenia
  • zmiana zezwolenia
  • odstępstwo od zezwolenia
  • dodatkowe wypisy z zezwolenia
  • przedłużenie zezwolenia
  • wygaszenie zezwolenia

Dokumenty są dostępne do pobrania w sekcji Pliki do pobrania u dołu strony

2. Złączniki do wniosku – właściwe dla sprawy:

  • proponowany rozkład jazdy
  • potwierdzenia uzgodnień zasad korzystania z przystanków, dokonanych z ich właścicielami lub zarządzającymi
  • wykaz pojazdów
  • schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami (format A4 lub A3, wykonany komputerowo lub odręcznie na podkładzie nie objętym prawami autorskimi osób trzecich np. https://www.poznan.pl/mim/public/necropolis/plan.html)
  • kserokopia licencji na wykonywanie transportu drogowego osób albo zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
  • kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie
  • cennik biletów, w tym ulgowych (dotyczy tylko przewozu regularnego)
  • w zależności od specyfiki sprawy ewentualnie inne dokumenty niezbędne do wyjaśnienia stanu faktycznego

Miejsce składania dokumentów:

  1. Pocztą – na adres siedziby: Zarząd Transportu Miejskiego, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań
  2. Osobiście lub przez posłańca – w kancelarii, na parterze siedziby, pok. 021

Jednostka prowadząca sprawę:

Dział Kontraktowania i Rozliczania Usług Przewozowych, pok. 217,

tel. 618346125, e-mail: zezwolenia@ztm.poznan.pl

Opis procedury:

Po złożeniu kompletnego podania, nie obarczonego brakami, i przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w tym, jeżeli jest wymagane, uzyskaniu przez ZTM uzgodnienia wydania zezwolenia od organu współdziałającego – starosty powiatu sąsiadującego z miastem na prawach powiatu, oraz po wypowiedzeniu się stron co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, wydawana jest decyzja administracyjna kończąca sprawę.

Opłaty:

1. Opłaty administracyjne wnosi się na rachunek Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu,

numer: 71 1020 4027 0000 1102 1262 7339

2. Opłaty skarbowe wnosi się na rachunek Urzędu Miasta Poznania,

numer: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Terminy załatwiania spraw:

Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania; postępowanie wszczyna się w dniu wpływu kompletnego podania, nie obarczonego brakami. Do terminów załatwiania spraw nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  2. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie rozkładów jazdy
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 06 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych
  5. Uchwała Nr XXXVIII/411/V/2008 Rady Miasta Poznania z dnia 24 czerwca 2008 r. w sprawie utworzenia Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu oraz upoważnienia Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu do wydawania decyzji z zakresu administracji publicznej
Pliki do pobrania