Raty i umorzenie socjalne
Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Poznania opłata dodatkowa, w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi oraz gdy zasadność nałożenia opłaty dodatkowej nie jest kwestionowana przez wnioskodawcę i uznaje on dług wobec ZTM może zostać:
- umorzona w całości lub części,
- termin spłaty w części lub całości może zostać odroczony,
- jej całość lub część może zostać rozłożona na raty.
W celu rozpatrzenia wniosku o udzielenie ulgi w spłacie, niezbędne jest:
- kompletne, prawidłowe wypełnienie i własnoręczne podpisanie aktualnego formularza znajdującego się na stronie: https://www.ztm.poznan.pl/wp-content/uploads/2024/07/Wniosek-o-umorzenie-socjalne-do-druku.pdf
- dostarczenie aktualnych dokumentów świadczących o trudnej sytuacji finansowej ( m.in. aktualne źródło dochodu bądź jego braku, kopia odcinka renty bądź emerytury, orzeczenie lekarskie, zaświadczenie o zarobkach, dokumenty potwierdzające korzystanie z pomocy opieki społecznej, np. w formie zasiłku stałego, celowego) pod rygorem oddalenia wniosku dostarczenie dokumentów dotyczących bieżących wydatków,
- wskazanie numeru telefonu w celu szybszego załatwienia sprawy.
Podstawa prawna: uchwała nr LXI/1126/VII/2018 Rady Miasta Poznania z dnia 23.01.2018 roku – wraz z późniejszymi zmianami (w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu, trybu oraz organów i osób uprawnionych do umarzania, odraczania oraz rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Miastu Poznań lub jego jednostkom organizacyjnym, oraz warunków dopuszczalności pomocy publicznej).