Covid-19. Godziny otwarcia w Punktach Obsługi Klienta ZTM (od 22 października). O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego

Opublikowano: 20/10/2020
Covid-19. Godziny otwarcia w Punktach Obsługi Klienta ZTM (od 22 października). O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, od czwartku – 22 października zostaną skrócone godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM. Zmiana jest podyktowana troską o zdrowie klientów i pracowników oraz zabezpieczenie możliwości bezpośredniej sprzedaży i obsługi klienta w momencie rosnącej liczby absencji chorobowych lub kwarantanny związanej z Covid-19. Poniżej publikujemy także informator - o czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego.

 Godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań (od 22.10.2020r.)

 Dworzec Zachodni PKP

 

 

 


 poniedziałek - piątek
godz. 10:00 - 17:00

 Górczyn – pętla autobusowa

 Ogrody – pętla tramwajowa

pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej)

 Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy

Dębiec – pętla tramwajowa

Junikowo - pętla tramwajowa

 

rondo Kaponiera – poziom -1

poniedziałek – wtorek
godz. 6:00 - 13:00

środa – piątek
godz. 13:00 - 20:00

Śródka –  dworzec autobusowy

Dworzec Rataje (od 7.01.2021r.)

Uwaga! POK ZTM w siedzibie ZTM Poznań przy ulicy Matejki 59 oraz POK ZTM na Dworcu Rataje pozostają nieczynne do odwołania.

 

Od czwartku – 22 października 2020r. Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00-17:00.

- Dworzec Zachodni PKP,

- Górczyn – pętla autobusowa,

- Ogrody – pętla tramwajowa,

- pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej),

- Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy,

- Dębiec – pętla tramwajowa,

- Junikowo - pętla tramwajowa

Uwaga! Aby umożliwić klientom obsługę również w godzinach porannych i popołudniowych, Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do wtorku w godzinach 6:00-13:00, natomiast od środy do piątku, w godzinach 13:00-20:00.

- rondo Kaponiera – poziom -1,

- Śródka –  dworzec autobusowy

 - Dworzec Rataje (od 7.01.2021r.)

Przerwy w funkcjonowaniu Punktów Obsługi Klienta ZTM:

- dla POK czynnych w godz.: 10:00 – 17:00: I stanowisko 14:00-14:15, II stanowisko 14:15-14:30, III stanowisko 14:30-14:45

- dla POK czynnych w godz.: 6:00 – 13:00: I stanowisko 9:00-9:15, II stanowisko 9:15-9:30, III stanowisko 9:30-9:45

- dla POK czynnych w godz.: 13:00 – 20:00: I stanowisko 17:00-17:15, II stanowisko 17:15-17:30, III stanowisko 17:30-17:45

Przypominamy, że POK ZTM na Dworcu Rataje i w siedzibie ZTM przy ulicy Matejki 59 pozostają nieczynne do odwołania.

Zmiana godzin otwarcia Biura Obsługi Klienta pod Kaponierą

Biuro Obsługi Klienta ZTM znajdujące się pod rondem Kaponiera od czwartku – 22 października będzie czynne w takich samych godzinach jak POK Kaponiera, czyli od poniedziałku do wtorku w godzinach 6:00-13:00, natomiast od środy do piątku w godzinach 13:00-20:00.

O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego

Odpowiadając na kierowane do Zarządu Transportu Miejskiego pytania wyjaśniamy, że pasażerowie którzy z uwagi na obecną sytuację epidemiczną nie korzystają ze wskazanych poniżej biletów okresowych ZTM, mogą wnioskować o zwrot kwoty za niewykorzystaną część biletu. Możliwość taka dotyczy czterech typów biletów, a sprawę można załatwić w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM.

Zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM zwrot dotyczy całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu lub kwoty za niewykorzystaną jego część, w momencie, kiedy termin obowiązywania już się rozpoczął. Co bardzo ważne, zwrot jest możliwy wyłącznie w okresie ważności biletu lub przed rozpoczęciem obowiązywania ważności zakupionego już biletu.

Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM. Wniosek może złożyć osoba uprawniona (posiadacz biletu lub pełnomocnik posiadacza), a w przypadku osób niepełnoletnich - rodzic lub opiekun. Ważne, żeby klient w momencie wizyty w POK ZTM posiadał ze sobą kartę PEKA na której jest zapisany bilet.

Możliwość zwrotu dotyczy wyłącznie biletu okresowego imiennego na sieć lub na trasę:

- normalnego,
- ulgowego,
- Metropolitalnego,
- Metropolitalnego z ulgą

Możliwość zwrotu nie dotyczy biletów zakupionych z ramach Programu Premiowego oraz atrakcyjnych cenowo biletów specjalnych, do których należą:

- Bilet dla rodziców i dzieci z rodzin wychowujących czworo i więcej dzieci,
- Bilet dla uczniów szkół podstawowych,
- Bilet na rok szkolny,
- Bilet semestralny,
- Bilet dla Honorowych Dawców Krwi,
- Bilet socjalny,
- Bilet dla kierowców autobusów i motorniczych,
- Bilet dla pracowników MPK i ich rodzin,
- Bilet Seniora.

Prosimy o przestrzeganie reżimu sanitarnego

Warto podkreślić, że w POK ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi:

- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,

- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,

- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,

- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,

- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą,

UWAGA! Przy składaniu wniosku o kartę PEKA - z uwagi na obostrzenia sanitarne - nie są wykonywane zdjęcia (do odwołania).

Obostrzenia związane z walką z Covid-19

Przypominamy, że z uwagi na profilaktykę przeciw rozprzestrzenianiu się zakażeń na Covid-19 od 17 października na liniach ZTM w tym samym czasie podróżować może tyle osób, ile wynosi 30 proc. wszystkich miejsc siedzących i stojących, pozostaje również konieczność pozostawienia połowy miejsc siedzących niezajętych. Wciąż obowiązuje w pojazdach oraz w przestrzeni publicznej obowiązek zakrywania ust i nosa maseczką lub elementem odzieży.

Apelujemy do pasażerów transportu publicznego o odpowiedzialność i stosowanie się do wytycznych wprowadzanych przez władze państwowe. Tylko w ten sposób możemy wspólnie zadbać o nasze zdrowie.

Przepraszamy za niedogodności i prosimy o wyrozumiałość.