O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego
Opublikowano: 27/10/2020Odpowiadając na kierowane do Zarządu Transportu Miejskiego pytania wyjaśniamy, że pasażerowie którzy z uwagi na obecną sytuację epidemiczną nie korzystają ze wskazanych poniżej biletów okresowych ZTM, mogą wnioskować o zwrot kwoty za niewykorzystaną część biletu. Możliwość taka dotyczy czterech typów biletów, a sprawę można załatwić w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM.
Zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM zwrot dotyczy całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu lub kwoty za niewykorzystaną jego część, w momencie, kiedy termin obowiązywania już się rozpoczął. Co bardzo ważne, zwrot jest możliwy wyłącznie w okresie ważności biletu lub przed rozpoczęciem obowiązywania ważności zakupionego już biletu.
Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM. Wniosek może złożyć osoba uprawniona (posiadacz biletu lub pełnomocnik posiadacza), a w przypadku osób niepełnoletnich - rodzic lub opiekun. Ważne, żeby klient w momencie wizyty w POK ZTM posiadał ze sobą kartę PEKA na której jest zapisany bilet.
Możliwość zwrotu dotyczy wyłącznie biletu okresowego imiennego na sieć lub na trasę:
- normalnego,
- ulgowego,
- Metropolitalnego,
- Metropolitalnego z ulgą
Możliwość zwrotu nie dotyczy biletów zakupionych z ramach Programu Premiowego oraz atrakcyjnych cenowo biletów specjalnych, do których należą:
- Bilet dla rodziców i dzieci z rodzin wychowujących czworo i więcej dzieci,
- Bilet dla uczniów szkół podstawowych,
- Bilet na rok szkolny,
- Bilet semestralny,
- Bilet dla Honorowych Dawców Krwi,
- Bilet socjalny,
- Bilet dla kierowców autobusów i motorniczych,
- Bilet dla pracowników MPK i ich rodzin,
- Bilet Seniora.
Przypominamy, że od 22 października br., Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00-17:00.
- Dworzec Zachodni PKP,
- Górczyn – pętla autobusowa,
- Ogrody – pętla tramwajowa,
- pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej),
- Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy,
- Dębiec – pętla tramwajowa,
- Junikowo - pętla tramwajowa
Uwaga! Aby umożliwić klientom obsługę również w godzinach porannych i popołudniowych, dwa Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do wtorku w godzinach 6:00-13:00, natomiast od środy do piątku,w godzinach 13:00-20:00:
- rondo Kaponiera – poziom -1,
- Śródka – dworzec autobusowy.
Korzystając z komunikacji zbiorowej oraz podczas wizyt w Punktach Obsługi Klienta ZTM prosimy o zachowanie reżimu sanitarnego