Od 1 czerwca (poniedziałek) - otwarcie Punktu Obsługi Klienta ZTM na Junikowie

Opublikowano: 25/05/2020
Od 1 czerwca (poniedziałek) - otwarcie Punktu Obsługi Klienta ZTM na Junikowie

W poniedziałek – 1 czerwca, zostanie otwarty kolejny Punkt Obsługi Klienta ZTM Poznań, znajdujący się na pętli tramwajowo-autobusowej na Junikowie. Tym samym klienci będą mogli korzystać z obsługi bezpośredniej  – w godzinach od 10:00 do 17:00 - już w ośmiu POK ZTM. Jednocześnie apelujemy, żeby w miarę możliwości wciąż w pierwszej kolejności korzystać z możliwości obsługi zdalnej – np. w celu zapisywania ulg. Dla bezpieczeństwa własnego i pracowników ZTM.

Przypominamy, że od 27 kwietnia - przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa i ostrożności Zarząd Transportu Miejskiego wznowił w ograniczonym zakresie czasowym obsługę bezpośrednią w następujących Punktach Obsługi Klientów:

- Górczyn - dworzec autobusowy,

- Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9),

- Rondo Kaponiera (poziom -1),

- Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy,

- Dębiec - pętla tramwajowa

Od piątku – 8 maja, otwarto POK-i na dworcu autobusowym Śródka oraz w Centrum Handlowym przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej), a od 1 czerwca dostępny będzie POK Junikowo.

Punkty Obsługi Klienta są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).

Dodatkowe środki bezpieczeństwa

Warto podkreślić, że w POK ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi w Punkcie lub Biurze Obsługi Klientów:

- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,

- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,

- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,

- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,

- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą

Przy składaniu wniosku o kartę PEKA - z uwagi na środki ochrony - nie są wykonywane zdjęcia do odwołania.

Jednocześnie informujemy, że karty PEKA pozostające do odbioru z wciąż nieczynnych
POK, mieszczących się: przy ul. Matejki 59, w budynku Dworca Zachodniego PKP, na Dworcu Rataje i na pętli tramwajowo-autobusowej Junikowo (w przypadku POK Junikowo ta procedura obowiązuje do piątku 29 maja) - można odbierać w Punkcie Obsługi Klienta pod rondem Kaponiera.

Wciąż zachęcamy do korzystania ze zdalnej obsługi

Wiele spraw w ZTM można załatwić zdalnie, przede wszystkim z wykorzystaniem poczty elektronicznej oraz internetu. E-mail jest obecnie podstawową formą załatwiania spraw
w ZTM Poznań. Prosimy o zrozumienie, jeśli czas oczekiwania na połączenie lub czas udzielenia odpowiedzi się wydłuży. Odniesiemy się do wszystkich spraw, najszybciej
jak to będzie możliwe, uwzględniając wyjątkowość okoliczności, w której wszyscy funkcjonujemy.

Korzystając ze zdalnej obsługi prosimy o:

- kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 (w godzinach
od 10.00 do 17.00) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM,

- kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA,

- korzystanie z platformy ePUAP,

- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych.

Zdalne potwierdzanie uprawnienia do zwolnień i ulg

Pasażerowie mają także możliwość przesłania niezbędnych dokumentów potwierdzających przysługujące uprawnienia do przejazdów ulgowych na liniach organizowanych
przez ZTM za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl

Możliwość taka została wprowadzona 17 marca 2020r. i będzie obowiązywała do odwołania.

W celu zapisania bądź przedłużenia uprawnienia do zwolnień i ulg w opłatach za przejazdy na liniach ZTM, należy przesłać na adres oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl skan (zdjęcie) oryginału dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem potwierdzające prawo do przejazdów ulgowych.

Uprawnienie zostanie zapisane w systemie PEKA, ale należy pamiętać, że po uruchomieniu bezpośredniej obsługi klienta, każdy kto skorzystał z tego trybu zapisania ulgi, jest zobowiązany do jednorazowej wizyty w jednym z Punktów Obsługi Klienta
ZTM w celu elektronicznego przeniesienia (zapisania) potwierdzenia uprawnienia na kartę PEKA. Trwa to krótką chwilę i jest znacznie szybsze, niż w przypadku tradycyjnego zapisywania ulg w POK bez wcześniejszego przesłania niezbędnych dokumentów. Dlatego zachęcamy do korzystania w pierwszej kolejności z możliwości zdalnej.

Zakup biletu przez Internet

Posiadając kartę PEKA, każdy może mieć dostęp do indywidualnego konta
na portalu PEKA, które umożliwia korzystanie z „osobistego” punktu sprzedaży biletów, czynnego bez ograniczeń czasowych.

Zakup krok po kroku – zobacz film: https://www.youtube.com/watch?v=EBujfRDiEnk