Stopniowy powrót obsługi bezpośredniej w Punktach Obsługi Klienta ZTM – od poniedziałku 27 kwietnia

Opublikowano: 22/04/2020
Stopniowy powrót obsługi bezpośredniej w Punktach Obsługi Klienta ZTM – od poniedziałku 27 kwietnia

W poniedziałek – 27 kwietnia, po 6 tygodniach pracy zdalnej, ponownie zostaną otwarte wybrane Punkty Obsługi Klienta ZTM. Na początek – pięć z nich, w skróconym wymiarze czasowym. Jednocześnie apelujemy do klientów, żeby w miarę możliwości, wciąż w pierwszej kolejności korzystali z możliwości obsługi zdalnej – np. w celu zapisywania ulg. Dla bezpieczeństwa własnego i pracowników ZTM.

Od 16 marca br., wszystkie Punkty Obsługi Klienta ZTM zostały zamknięte – Zarząd Transportu Miejskiego umożliwił kontakt i załatwianie spraw w formie zdalnej. Decyzja o braku możliwości osobistego załatwiania spraw lub kupowania biletów została podyktowana przede wszystkim troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców oraz dbałością o zapewnienie ciągłości pracy ZTM. Mimo trudnej dla nas wszystkich sytuacji oraz przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa i ostrożności w poniedziałek – 27 kwietnia - obsługa bezpośrednia zostanie wznowiona. Do piątku (24 kwietnia) wciąż możliwa jest wyłączna obsługa zdalna.

Z uwagi na wciąż obowiązujący stan epidemii oraz ograniczenia kadrowe zostaną uruchomione następujące Punkty Obsługi Klientów:

- Górczyn - dworzec autobusowy

- Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9)

- Rondo Kaponiera (poziom -1)

- Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy. UWAGA! W godzinach otwarcia Punktu Obsługi Klienta będzie otwarta poczekalnia. Toalety pozostaną nieczynne.

- Dębiec - pętla tramwajowa

POK-i będą czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).

Dodatkowe środki bezpieczeństwa

Chcemy podkreślić, że w POK ZTM będzie obowiązywał reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi w Punkcie Obsługi Klientów:

- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,

- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,

- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,

- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,

- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą

Przy składaniu wniosku o kartę PEKA - z uwagi na środki ochrony - nie będą wykonywane zdjęcia do odwołania.

Jednocześnie informujemy, że karty PEKA pozostające do odbioru z wciąż nieczynnych POK, mieszczących się: przy ul. Matejki 59, w budynku Dworca Zachodniego PKP, na Dworcu Rataje, na Dworcu Śródka, w CH Kupiec Poznański i na pętli tramwajowo-autobusowej na Junikowie - będzie można będzie odbierać w Punkcie Obsługi Klienta w lokalizacji Rondo Kaponiera.

Wciąż zachęcamy do korzystania ze zdalnej obsługi

Wiele spraw w ZTM można załatwić zdalnie, przede wszystkim z wykorzystaniem poczty elektronicznej oraz internetu. E-mail jest obecnie podstawową formą załatwiania spraw w ZTM Poznań. Prosimy o zrozumienie, jeśli czas oczekiwania na połączenie lub czas udzielenia odpowiedzi się wydłuży. Odniesiemy się do wszystkich spraw, najszybciej jak to będzie możliwe, uwzględniając wyjątkowość okoliczności, w której wszyscy funkcjonujemy.

Korzystając ze zdalnej obsługi prosimy o:

- kontakt telefoniczny pod numerem 61 8 346 163 (od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7.30 do 15.00) - możliwość uzyskania informacji od pracowników ZTM;

- kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 i 61 8 346 136 (w godzinach
od 10.00 do 17.00) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM,

- kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA,

- korzystanie z platformy ePUAP,

- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych.

Zdalne potwierdzanie uprawnienia do zwolnień i ulg

Pasażerowie mają także możliwość przesłania niezbędnych dokumentów potwierdzających przysługujące uprawnienia do przejazdów ulgowych na liniach organizowanych przez ZTM za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl

Możliwość taka została wprowadzona 17 marca 2020r. i będzie obowiązywała do odwołania.

W celu zapisania bądź przedłużenia uprawnienia do zwolnień i ulg w opłatach za przejazdy na liniach ZTM, należy przesłać na adres oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl skan (zdjęcie) oryginału dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem potwierdzające prawo do przejazdów ulgowych.

Uprawnienie zostanie zapisane w systemie PEKA, ale należy pamiętać, że po uruchomieniu bezpośredniej obsługi klienta, każdy kto skorzystał z tego trybu zapisania ulgi, jest zobowiązany do jednorazowej wizyty w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM w celu elektronicznego przeniesienia (zapisania) potwierdzenia uprawnienia na kartę PEKA. Trwa to krótką chwilę i jest znacznie szybsze, niż w przypadku tradycyjnego zapisywania ulg w POK bez wcześniejszego przesłania niezbędnych dokumentów. Dlatego zachęcamy do korzystania w pierwszej kolejności z możliwości zdalnej.

Zakup biletu przez Internet

Posiadając kartę PEKA, każdy może mieć dostęp do indywidualnego konta na portalu PEKA, które umożliwia korzystanie z „osobistego” punktu sprzedaży biletów, czynnego bez ograniczeń czasowych.

Zakup krok po kroku – zobacz film: https://www.youtube.com/watch?v=EBujfRDiEnk