Remont nawierzchni na Dworcu Rataje - zmiany w komunikacji (od 23 marca)

Opublikowano: 02/03/2020
od 23/03/2020 do
Remont nawierzchni na Dworcu Rataje - zmiany w komunikacji (od 23 marca)

23 marca rozpocznie się naprawa nawierzchni na Dworcu Rataje, która spowoduje wprowadzenie zmian w komunikacji autobusowej, zarówno miejskiej, jak i podmiejskiej. Część autobusów zostanie skierowanych do pętli Franowo.

Odnowienie nawierzchni na Dworcu Rataje jest związane z zaplanowaną od lata modernizacją ronda Rataje. Prace zostały tak skoordynowane, żeby infrastruktura była odnowiona w momencie rozpoczęcia prac na jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Rataj. Roboty obejmą remont nawierzchni,  placu manewrowego, przejazdów, placu postojowego oraz peronów pasażerskich (z dostosowaniem ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami) i potrwają od 23 marca do końca czerwca. O tym jak przebiegają prace można się dowiedzieć na stronie Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Wykonanie remontu będzie się wiązało z koniecznością ograniczenia liczby linii autobusowych dojeżdżających do dworca oraz ze zmianami lokalizacji przystanków.

Podmiejskie linie numer: 431, 432, 435 (Uwaga! Linia nr 435 jest od 18.03.2020r. zawieszona z uwagi na ograniczenia związane z koronawirusem), 501, 502, 560 i 561 oraz miejska 155 zostaną skierowane do autobusowej pętli Franowo, gdzie dziś swoje trasy kończą autobusy numer: 154, 511 i 512.

Trasa dojazdu do pętli na Franowie została wytyczona z ulicy Krzywoustego przez ulicę Szwedzką, tak żeby pasażerowie mieli możliwość wcześniejszej i jak najszybszej i jak najbardziej dogodnej przesiadki na linie tramwajowe nr 1, 16 i 18 już na przystanku Szwedzka oraz na linię autobusową nr 181.

 schemat zmian na liniach ZTM z uwagi na remont Dworca Rataje od 23 marca 2020r2.

Kliknij w obrazek i pobierz powyższy schemat organizacji komunikacji na Ratajach od 23 marca 2020r.

Linie autobusowe nr 152, 162, 166, 181, 184 i 196 będą kończyć trasę na obecnym przystanku dla wysiadających przy rondzie Rataje, natomiast przystanek początkowy dla wszystkich linii znajdować się będzie na ulicy Jana Pawła II, przed rondem Rataje.  

Uwaga! Na terenie Dworca Rataje autobusy będą jedynie oczekiwać na kolejny kurs i nie będzie możliwości wsiadania do nich.

Linia nr 165 zmieni trasę. Autobus będzie kursować ulicami: Inflancką, Milczańską, Brneńską, Krzywoustego do przystanku  przy Galerii Posnania, a z powrotem przez ulice Brneńską, Milczańską i dalej Inflancką po stałej trasie.

schemat trasy linii nr 155 od 23 marca 2020r.

Kliknij w obrazek i pobierz schemat trasy linii nr 155 od 23 marca 2020r

schemat trasy linii nr 165 od 23 marca 2020r

Kliknij w obrazek i pobierz schemat trasy linii nr 165 od 23 marca 2020r

Od 23 marca zmieni się także trasa linii nr 181 - zostanie ona wydłużona z Centrum Handlowego M1 do Kinepolis i Wielkopolskiej Giełdy Rolno-Ogrodniczej (autobus będzie kursował ulicą Szwedzką), natomiast linia nr 192 zostanie zawieszona.

schemat trasy linii nr 181 od 23 marca 2020r2.

Kliknij w obrazek i pobierz schemat trasy linii nr 181 od 23 marca 2020r

Kliknij w link i pobierz schemat trasy linii nr 162 od 23 marca 2020r.

Kliknij w link i pobierz schemat trasy linii nr 196 od 23 marca 2020r.

UWAGA! Przypominamy, że od 23 marca część linii kursuje wg sobotniego rozkładu jazdy, a cześć z ograniczeniami, co jest związane z zagrożeniem epidemicznym w związku z pandemią koronawirusa - szczegółowa informacja o zmianach.

Obsługa biletowa

Przygotowanie do modernizacji ronda Rataje spowodowało konieczność wyłączenia biletomatu stacjonarnego usytuowanego przy wejściu na Dworzec Rataje.

Funkcjonujący w budynku dworca Punkt Obsługi Klienta jest (i będzie podczas prac remontowych) czynny bez zmian - od poniedziałku do piątku w godz. 6.00-20.00. UWAGA! W związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego na terenie całego kraju, kierując się troską o zdrowie wszystkich pasażerek i pasażerów oraz pracowników ZTM, od 16 marca do odwołania zawieszona jest możliwość osobistego załatwiania spraw w Punktach Obsługi Klienta i Biurach Obsługi Klienta ZTM. We wszystkich sprawach załatwianych dotychczas w POK/BOK prosimy o:

- kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 (w godzinach od 10.00 do 17.00) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM;

- kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA;

- korzystanie z platformy ePUAP;

- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych,

Uwaga! Prosimy o ograniczenie korespondencji tradycyjnej papierowej  - w celu eliminacji dróg ewentualnego zakażenia.

 

Najbliższe Punkty Sprzedaży Biletów 

WAŻNE! Z uwagi na aktualną sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym poniższe placówki te mogą zmienić dotychczasowe godziny funkcjonowania lub mogą być niedostępne. 

- Salonik Kolporter, ul. Pleszewska 1

- Kiosk 14, ul. Tysiąclecia 14

- SKLEP PSS SPOŁEM os. Piastowskie 17 

- CHATA POLSKA, os. Piastowskie 78

- SKLEP PSS SPOŁEM ul. Kórnicka 26

- SKLEP PSS SPOŁEM, ul. Oświecenia 60

- Urząd Pocztowy Poznań 36, os. Piastowskie 74

- Urząd Pocztowy Poznań 66, os. Jagiellońskie 120

- SUPERKIOSK 1, os. Jagiellońskie 121

- os. Jagiellońskie Targowisko, paw. 6

 

Lokalizacje najbliższych biletomatów stacjonarnych

- przystanek tramwajowy Rondo Starołęka (na ul. Zamenhofa) - kierunek rondo Rataje,

- przystanek tramwajowy Rondo Śródka na ulicy Jana Pawła II - kierunek rondo Rataje,

- przystanek tramwajowy Baraniaka na ulicy Jana Pawła II - kierunek rondo Rataje,

- przystanek tramwajowy os. Rzeczypospolitej na ulicy Zamenhofa - kierunek rondo Starołęka,

- przystanek tramwajowy Kórnicka - kierunek most Św. Rocha.

Przypominamy także o możliwości doładowania karty PEKA (zakup biletu okresowego, doładowanie tPortmonetki) w Internecie, poprzez stronę www.peka.poznan.pl

Zachęcamy  do korzystania z możliwości zakupu biletów jednorazowych za pomocą telefonu komórkowego po zarejestrowaniu się u następujących operatorów: Mobilet, Skycash, Callpay, Gopay, jakdojadę.

 

Pasażerów przepraszamy za niedogodności. Prosimy o wyrozumiałość i dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie potrzeby przeprowadzenia prac