Budynek Dworca Rataje po remoncie: ponowne otwarcie Punktu Obsługi Klienta ZTM w czwartek 28 września
Opublikowano: 25/09/2023Od 28 września (czwartek) w wyremontowanym budynku Dworca Rataje wznowi swoje działanie Punkt Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego. Dzięki wykonanym pracom klienci będą obsługiwani w znacznie lepszych warunkach. Wprowadzono m.in. udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, a pomieszczenia zyskały wyższy standard. Do 26 września (wtorek) będzie czynny zastępczy POK działający w budynku Tarasy Warty.
Widok na budynek Dworca Rataje z lotu ptaka
W trakcie prac wyremontowano m.in. poczekalnię i pomieszczenia socjalne. W budynku wydzielono nowe pomieszczenia pod najem (na parterze pojawiła się przeszklona przestrzeń, do której można wejść z poczekalni). Wyremontowano wszystkie toalety publiczne oraz wymieniono na nowe wszystkie instalacje: elektryczne, kanalizacyjne, przeciwpożarowe oraz służące klimatyzacji. W całym budynku dworca zamontowano także monitoring.
Toaleta publiczna na Dworcu Rataje
Oznaczenia fakturowe dla osób z niepełnosprawnościami na Dworcu Rataje
Od 28 września klienci będą mogli już skorzystać z Punktu Obsługi Klienta mieszczącego się w budynku dworca. Punkt został przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzono w nim pętle indukcyjne, które w znaczący sposób poprawiają skuteczność działania aparatów słuchowych. W nowych wnętrzach zastosowano też oznaczenia fakturowe, czyli udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Osoby z niepełnosprawnościami będą mogły ponadto korzystać ze specjalnie obniżonego pulpitu przy okienkach do obsługi klienta.
Punkt Obslugi Klienta na Dworcu Rataje
Tuż przy Punkcie Obsługi Klienta znajduje się czytnik kart PEKA w którym można sprawdzić doładowanie biletu, tPortmonetki bądź dokonać transferu biletu na kartę.
Przypomnijmy, że na czas remontu klienci transportu miejskiego z rejonu Rataj korzystali w zastępstwie z tymczasowego POK-u działającego w budynku Tarasy Warty przy ul. Na Miasteczku 12/17. Ten POK będzie działał do wtorku - 26 września (do godziny 20:00). Osoby, które będą miały do odbioru kartę PEKA w tym punkcie 27 września (środa), zapraszamy do Punktu Obsługi Klienta ZTM mieszczącego się w punkcie w CH Kupiec Poznański.
Przypominamy, że Punkty Obsługi Klienta ZTM w Poznaniu są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 20:00, a oprócz doładowania karty czy kupna biletów jednorazowych można w nich także:
- złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA,
- odebrać imienną kartę PEKA,
- kupić kartę PEKA na okaziciela,
- zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA,
- zapłacić opłatę dodatkową,
- uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych,
- złożyć reklamację w formie pisemnej.