Covid-19. Godziny otwarcia w Punktach Obsługi Klienta ZTM (od 22 października). O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego
Opublikowano: 20/10/2020W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, od czwartku – 22 października zostaną skrócone godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM. Zmiana jest podyktowana troską o zdrowie klientów i pracowników oraz zabezpieczenie możliwości bezpośredniej sprzedaży i obsługi klienta w momencie rosnącej liczby absencji chorobowych lub kwarantanny związanej z Covid-19. Poniżej publikujemy także informator - o czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego.
Godziny otwarcia Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań (od 22.10.2020r.) |
|
Dworzec Zachodni PKP |
poniedziałek - piątek |
Górczyn – pętla autobusowa |
|
Ogrody – pętla tramwajowa |
|
pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej) |
|
Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy |
|
Dębiec – pętla tramwajowa |
|
Junikowo - pętla tramwajowa |
|
|
|
rondo Kaponiera – poziom -1 |
poniedziałek – wtorek środa – piątek |
Śródka – dworzec autobusowy |
|
Dworzec Rataje (od 7.01.2021r.) |
|
Uwaga! POK ZTM w siedzibie ZTM Poznań przy ulicy Matejki 59 oraz POK ZTM na Dworcu Rataje pozostają nieczynne do odwołania. |
Od czwartku – 22 października 2020r. Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00-17:00.
- Dworzec Zachodni PKP,
- Górczyn – pętla autobusowa,
- Ogrody – pętla tramwajowa,
- pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej),
- Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy,
- Dębiec – pętla tramwajowa,
- Junikowo - pętla tramwajowa
Uwaga! Aby umożliwić klientom obsługę również w godzinach porannych i popołudniowych, Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do wtorku w godzinach 6:00-13:00, natomiast od środy do piątku, w godzinach 13:00-20:00.
- rondo Kaponiera – poziom -1,
- Śródka – dworzec autobusowy
- Dworzec Rataje (od 7.01.2021r.)
Przerwy w funkcjonowaniu Punktów Obsługi Klienta ZTM:
- dla POK czynnych w godz.: 10:00 – 17:00: I stanowisko 14:00-14:15, II stanowisko 14:15-14:30, III stanowisko 14:30-14:45
- dla POK czynnych w godz.: 6:00 – 13:00: I stanowisko 9:00-9:15, II stanowisko 9:15-9:30, III stanowisko 9:30-9:45
- dla POK czynnych w godz.: 13:00 – 20:00: I stanowisko 17:00-17:15, II stanowisko 17:15-17:30, III stanowisko 17:30-17:45
Przypominamy, że POK ZTM na Dworcu Rataje i w siedzibie ZTM przy ulicy Matejki 59 pozostają nieczynne do odwołania.
Zmiana godzin otwarcia Biura Obsługi Klienta pod Kaponierą
Biuro Obsługi Klienta ZTM znajdujące się pod rondem Kaponiera od czwartku – 22 października będzie czynne w takich samych godzinach jak POK Kaponiera, czyli od poniedziałku do wtorku w godzinach 6:00-13:00, natomiast od środy do piątku w godzinach 13:00-20:00.
O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego
Odpowiadając na kierowane do Zarządu Transportu Miejskiego pytania wyjaśniamy, że pasażerowie którzy z uwagi na obecną sytuację epidemiczną nie korzystają ze wskazanych poniżej biletów okresowych ZTM, mogą wnioskować o zwrot kwoty za niewykorzystaną część biletu. Możliwość taka dotyczy czterech typów biletów, a sprawę można załatwić w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM.
Zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM zwrot dotyczy całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu lub kwoty za niewykorzystaną jego część, w momencie, kiedy termin obowiązywania już się rozpoczął. Co bardzo ważne, zwrot jest możliwy wyłącznie w okresie ważności biletu lub przed rozpoczęciem obowiązywania ważności zakupionego już biletu.
Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM. Wniosek może złożyć osoba uprawniona (posiadacz biletu lub pełnomocnik posiadacza), a w przypadku osób niepełnoletnich - rodzic lub opiekun. Ważne, żeby klient w momencie wizyty w POK ZTM posiadał ze sobą kartę PEKA na której jest zapisany bilet.
Możliwość zwrotu dotyczy wyłącznie biletu okresowego imiennego na sieć lub na trasę:
- normalnego,
- ulgowego,
- Metropolitalnego,
- Metropolitalnego z ulgą
Możliwość zwrotu nie dotyczy biletów zakupionych z ramach Programu Premiowego oraz atrakcyjnych cenowo biletów specjalnych, do których należą:
- Bilet dla rodziców i dzieci z rodzin wychowujących czworo i więcej dzieci,
- Bilet dla uczniów szkół podstawowych,
- Bilet na rok szkolny,
- Bilet semestralny,
- Bilet dla Honorowych Dawców Krwi,
- Bilet socjalny,
- Bilet dla kierowców autobusów i motorniczych,
- Bilet dla pracowników MPK i ich rodzin,
- Bilet Seniora.
Prosimy o przestrzeganie reżimu sanitarnego
Warto podkreślić, że w POK ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad podczas obsługi:
- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,
- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,
- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,
- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,
- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą,
UWAGA! Przy składaniu wniosku o kartę PEKA - z uwagi na obostrzenia sanitarne - nie są wykonywane zdjęcia (do odwołania).
Obostrzenia związane z walką z Covid-19
Przypominamy, że z uwagi na profilaktykę przeciw rozprzestrzenianiu się zakażeń na Covid-19 od 17 października na liniach ZTM w tym samym czasie podróżować może tyle osób, ile wynosi 30 proc. wszystkich miejsc siedzących i stojących, pozostaje również konieczność pozostawienia połowy miejsc siedzących niezajętych. Wciąż obowiązuje w pojazdach oraz w przestrzeni publicznej obowiązek zakrywania ust i nosa maseczką lub elementem odzieży.
Apelujemy do pasażerów transportu publicznego o odpowiedzialność i stosowanie się do wytycznych wprowadzanych przez władze państwowe. Tylko w ten sposób możemy wspólnie zadbać o nasze zdrowie.
Przepraszamy za niedogodności i prosimy o wyrozumiałość.