O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego

Opublikowano: 27/10/2020
O czym warto pamiętać chcąc uzyskać zwrot za niewykorzystaną część biletu okresowego

Odpowiadając na kierowane do Zarządu Transportu Miejskiego pytania wyjaśniamy, że pasażerowie którzy z uwagi na obecną sytuację epidemiczną nie korzystają ze wskazanych poniżej biletów okresowych ZTM, mogą wnioskować o zwrot kwoty za niewykorzystaną część biletu. Możliwość taka dotyczy czterech typów biletów, a sprawę można załatwić w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM.

Zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM zwrot dotyczy całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu lub kwoty za niewykorzystaną jego część, w momencie, kiedy termin obowiązywania już się rozpoczął. Co bardzo ważne, zwrot jest możliwy wyłącznie w okresie ważności biletu lub przed rozpoczęciem obowiązywania ważności zakupionego już biletu.

Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM. Wniosek może złożyć osoba uprawniona (posiadacz biletu lub pełnomocnik posiadacza), a w przypadku osób niepełnoletnich - rodzic lub opiekun. Ważne, żeby klient w momencie wizyty w POK ZTM posiadał ze sobą kartę PEKA na której jest zapisany bilet.

Możliwość zwrotu dotyczy wyłącznie biletu okresowego imiennego na sieć lub na trasę:

- normalnego,
- ulgowego,
- Metropolitalnego,
- Metropolitalnego z ulgą

Możliwość zwrotu nie dotyczy biletów zakupionych z ramach Programu Premiowego oraz atrakcyjnych cenowo biletów specjalnych, do których należą:

- Bilet dla rodziców i dzieci z rodzin wychowujących czworo i więcej dzieci,
- Bilet dla uczniów szkół podstawowych,
- Bilet na rok szkolny,
- Bilet semestralny,
- Bilet dla Honorowych Dawców Krwi,
- Bilet socjalny,
- Bilet dla kierowców autobusów i motorniczych,
- Bilet dla pracowników MPK i ich rodzin,
- Bilet Seniora.

Przypominamy, że od 22 października br., Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00-17:00.

- Dworzec Zachodni PKP,

- Górczyn – pętla autobusowa,

- Ogrody – pętla tramwajowa,

- pl. Wiosny Ludów – budynek CH Kupiec Poznański (wejście od ul. Strzeleckiej),

- Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy,

- Dębiec – pętla tramwajowa,

- Junikowo - pętla tramwajowa

Uwaga! Aby umożliwić klientom obsługę również w godzinach porannych i popołudniowych, dwa Punkty Obsługi Klienta ZTM w poniższych lokalizacjach są czynne od poniedziałku do wtorku w godzinach 6:00-13:00, natomiast od środy do piątku,w godzinach 13:00-20:00:

- rondo Kaponiera – poziom -1,

- Śródka –  dworzec autobusowy.

Korzystając z komunikacji zbiorowej oraz podczas wizyt w Punktach Obsługi Klienta ZTM prosimy o zachowanie reżimu sanitarnego