Operator Mera uruchomił sprzedaż w dwóch nowych biletomatach stacjonarnych

Opublikowano: 18/01/2022
Operator Mera uruchomił sprzedaż w dwóch nowych biletomatach stacjonarnych

Można już korzystać z biletomatów znajdujących się przy przystanku autobusowym Rycerska oraz na pętli tramwajowej Ogrody w Poznaniu. Również uszkodzony przez odpalenie fajerwerku biletomat stacjonarny operatora Mera, znajdujący się w Tulcach (przy przystanku autobusowym Tulce/Szkoła) jest już czynny.

Pasażerowie mogą już korzystać z biletomatu stacjonarnego w Tulcach. Rozpoczęta została także sprzedaż w dwóch innych biletomatach Operatora Mera, znajdujących się przy przystanku autobusowym Rycerska oraz na pętli tramwajowej Ogrody.

Uruchomione biletomaty stacjonarne:

  • pętla tramwajowa Ogrody, plac Ludwika Waryńskiego;
  • przystanek autobusowy Rycerska na ul. Bułgarskiej w kierunku ul. Grunwaldzkiej
  • Tulce - przy przystanku autobusowym Tulce/Szkoła

Przypominamy, że biletomaty stacjonarne umożliwiają doładowywanie tPortmonetki i zakup biletów sieciowych lub przedłużenie ważności biletów na trasę  na karcie PEKA (wyłącznie na taką samą trasę i taki sam okres obowiązywania oraz tylko w momencie kiedy bilet na trasę  jest jeszcze ważny) oraz zakup papierowych, czasowych biletów jednorazowych. Płatności można dokonywać monetami, banknotami oraz za pomocą kart płatniczych, w tym także zbliżeniowych. Automaty umożliwiają także sprawdzenie stanu karty PEKA.

Lokalizacje dostępnych miejsc sprzedaży biletów można znaleźć poprzez wyszukiwarkę na stronie ZTM: https://www.ztm.poznan.pl/pl/cennik/sprzedaz-biletow/

Zachęcamy też do możliwości skorzystania z doładowania karty PEKA poprzez Internet, na stronie www.peka.poznan.pl

Pamiętajmy, że po zakupie dokonanym przez Internet należy pamiętać o aktywacji biletu w jednym z czytników znajdujących się pojazdach. W tym celu należy nacisnąć przycisk „Transfer e-biletu", a następnie włożyć kartę PEKA do kieszonki czytnika (kartę można wyjąć z kieszonki po pojawieniu się na wyświetlaczu czytnika komunikatu, iż doładowano bilet). To ważne, ponieważ bez dokonania aktywacji bilet jest nieważny. Czynność należy powtarzać zawsze po kolejnym doładowaniu dokonanym przez Internet.

Dla pasażerów, którzy preferują korzystanie z jednorazowych biletów czasowych wygodnym rozwiązaniem zakupu biletu może być korzystanie z aplikacji. Wówczas do kupna i kasowania biletu wystarczy nam telefon komórkowy. Pasażerowie na liniach organizowanych przez ZTM mogą kupować bilety czasowe przez następujące aplikacje mobilne: mPay, moBILET (Mobile Traffic), GoPay, Skycash, jakdojade.pl, zbiletem.pl. Wszystkie szczegóły zakupu biletu można znaleźć na stronie wybranej aplikacji. W aplikacjach dostępne są bilety czasowe: 15-, 45- i 90-minutowy oraz 24-godzinny.