Linie nr 125, 152, 154, 165, 184, 511, 512 i 238 – od 3 listopada zmiana funkcjonowania komunikacji w związku przebudową wiaduktu nad ul. Krzywoustego w ciągu ul. Kurlandzkiej
Opublikowano: 26/10/2020Od wtorku – 3 listopada w związku z rozpoczęciem prac związanych z przebudową wiaduktu drogowego nad ul. Krzywoustego w ciągu ul. Kurlandzkiej (wraz z przebudową skrzyżowań ul. Kurlandzkiej z ul. Wiatraczną i ul. Bobrzańską), aż do odwołania wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej dla linii nr 152, 154, 165, 184, 511, 512 oraz 238. Uruchomiona zostanie dodatkowa linia nr 125.
Wiadukt przestanie być przejezdny 3 listopada w godzinach porannych. Na czas zamknięcia przewidziano tymczasową organizację ruchu. Objazd dla pojazdów jadących od ulicy Piaśnickiej odbywać się będzie ulicami Wiatraczną, Żegrze i Bobrzańską. Dla samochodów jadących od ul. Dziadoszańskiej zaplanowano objazd ulicami Bobrzańską, Krzywoustego przy Kinepolis, Klenowską, znów Krzywoustego, a następnie Wiatraczną. Natomiast pojazdy poruszające się ul. Krzywoustego od Kórnika z zamiarem dojazdu do ul. Bobrzańskiej muszą korzystać z objazdu przez ulicę Żegrze. Do czasu rozpoczęcia przebudowy piesi i rowerzyści mogą korzystać z wiaduktu.
Tym samym od 3 listopada (od pierwszych kursów linii dziennych) linie funkcjonowały będą w następujący sposób:
Dodatkowa linia kursująca na trasie:
STAROŁĘKA – Forteczna – Obodrzycka – Kurlandzka – Żegrze – Unii Lubelskiej – Obodrzycka – Forteczna – STAROŁĘKA
Kursy co 30 min (szczyty/pozostałe pory) – z częstotliwością podobną jak dotychczas linia nr 165
DARZYBÓR – … – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – … – RONDO RATAJE
RONDO RATAJE – … – Inflancka – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – … – DARZYBÓR
SPŁAWIE/KRZESINY – … – Krzywoustego – (Klenowska) – Szwedzka – przystanek przesiadkowy tramwaj na autobus Szwedzka – Szwedzka – Szwajcarska – FRANOWO
(po nowej trasie linii nr 511 i 512)
RONDO RATAJE – Jana Pawła II – Krzywoustego – Jantar – Brneńska – Milczańska – Inflancka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – Inflancka – Milczańska – Brneńska – Jantar – Krzywoustego – RONDO RATAJE
NOWE ZOO/TERMY MALTAŃSKIE – … – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – … – RONDO RATAJE
RONDO RATAJE – … – Inflancka – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – … – NOWE ZOO/TERMY MALTAŃSKIE
KAMIONKI KLONOWA/BORÓWIEC SZKOŁA – … – Krzywoustego – (Klenowska) – Szwedzka – przystanek przesiadkowy tramwaj - autobus Szwedzka – Szwajcarska – FRANOWO (jak linie nr 501, 502, 560, 561)
FRANOWO – … – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – … – RONDO KAPONIERA
RONDO KAPONIERA – … – Inflancka – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – … – FRANOWO
Na trasie objazdu zlokalizowane zostaną dodatkowe przystanki:
- Os. Czecha I na ul. Szwedzkiej w obu kierunkach;
- Piaśnicka/Kurlandzka, Piaśnicka Rynek, Piaśnicka na ul. Piaśnickiej w obu kierunkach.
Zły stan techniczny
Wiadukt drogowy w ciągu ulicy Kurlandzkiej ze względu na stan techniczny jest dopuszczony do użytku warunkowo do 2 listopada. Do przebudowy obiektu Poznań przygotowuje się od kilku lat. W 2017 roku powstała dwuwariantowa koncepcja, a w następnym roku odbyły się dwukrotnie konsultacje społeczne. Przez kolejne lata trwało przygotowywanie dokumentacji budowlanej i uzyskiwanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, w tym decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.
Obiekt docelowo zostanie wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy. Dodatkowo skrzyżowania ulicy Kurlandzkiej z ulicami Wiatraczną i Bobrzańską zostaną zmienione na ronda. Choć wszystko jest gotowe do rozpoczęcia inwestycji, to nie wiadomo, kiedy będzie można przekazać wykonawcy plac budowy. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie (GDOŚ) uchylił postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Poznaniu, odmawiające wznowienia postępowania dotyczącego wydania decyzji środowiskowej. GDOŚ uznał, że odmowa wznowienia postępowania, a tym samym utrzymanie wydanej i ostatecznej decyzji środowiskowej w mocy, o które wnioskował mieszkaniec, została wydana przez RDOŚ z naruszeniem prawa. Wobec zaistniałej sytuacji, nie można podać terminu rozpoczęcia i zakończenia przebudowy wiaduktu.
Więcej aktualności na temat zmian związanych z zamknięciem wiaduktu można znaleźć TUTAJ