Inwestycje zrealizowane
Budowa systemów parkingów P&R w Poznaniu - etap I. Zakres inwestycji obejmował budowę obiektu parkingowego typu "Parkuj i jedź" (P&R) przy ulicy Szymanowskiego w Poznaniu, zlokalizowanego w sąsiedztwie istniejącej pętli tramwajowej Os. Sobieskiego, stanowiącego przesiadkowy węzeł dla komunikacji szybkiego tramwaju. Wybudowana została nowa utwardzona nawierzchnia placu parkingowego o pojemności 130 miejsc postojowych, w tym 6 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych oraz 20 zadaszonych stanowisk do postoju rowerów wraz ze stacją do ich naprawy. Więcej...
Projekt ITS Poznań. Przedmiotem projektu była realizacja zintegrowanego inteligentnego systemu zarządzania ruchem drogowym w Poznaniu na obszarze zachodnim miasta: dzielnice Grunwald i częściowo Jeżyce (ograniczone ul. Dąbrowskiego, ul. Głogowską, ul. Roosevelta, ul. św. Wawrzyńca, ul. Polską, ul. Bułgarską, ul. Taczanowskiego i ul. Ściegiennego). Więcej...
Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera. Prace polegały na całkowitej przebudowie ronda Kaponiera wraz z dobudowaniem nowego przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na poziomie -2 oraz przebudową mostu Uniwersyteckiego. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskali nowoczesny węzeł przesiadkowy ulokowany w samym centrum miasta a także nowoczesny Punkt Obsługi Klienta ZTM Poznań. Obiekt oddano do użytku latem (poziom 0 i -1) oraz jesienią (poziom -2) 2016 roku. Więcej…
Program "Brama Zachodnia" - przebudowa trasy tramwajowej w ul. Dąbrowskiego - od ul. Botanicznej do ul. Żeromskiego wraz z węzłem. Po modernizacji, trasa została oddana do użytku latem 2016 roku. Wykonano m.in. nowe torowisko, nowe ścieżki rowerowe w ulicy Dąbrowskiego, nowe wiaty na przystankach na skrzyżowaniu Dąbrowskiego-Żeromskiego. Podczas inwestycji przebudowano całkowicie węzeł Dąbrowskiego-Żeromskiego. Więcej…
Odnowa infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją EURO 2012 w Poznaniu – etap I i etap II. Projekt obejmował przebudowę ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego, modernizację torowiska przy Stadionie Miejskim oraz przebudowę układu torowo-drogowego w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, od Smoluchowskiego do Malwowej. Wiosną 2012r. zakończono prace przy modernizacji ronda i torowiska przy stadionie, a 1 września 2013r. oddano do użytku przebudowaną trasę tramwajową w ulicy Grunwaldzkiej do Dworca Junikowo. Więcej...
Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu.1 września 2013 roku komunikacja miejska w Poznaniu zyskała nową trasę tramwajową. Choć liczy ona tylko dwa kilometry długości, jest jedną z najbardziej oczekiwanych i potrzebnych. Połączyła bowiem trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju z torowiskiem na ulicy Głogowskiej i w bardzo dużej mierze odciążyła most Teatralny – gdzie od lat ruch tramwajowy jest najbardziej intensywny w mieście. Więcej...
Budowa trasy tramwajowej os. Lecha – Franowo w Poznaniu. W ramach realizacji projektu powstała nowa trasa tramwajowa, o długości całkowitej ponad 2 km, na odcinku ok. 1 km prowadzona w tunelu, łącząca os. Czecha i Rusa, kompleksy handlowo-usługowe M1 i IKEA, a także zakłady Kompanii Piwowarskiej S.A. z centrum miasta. Trasa umożliwia także dojazd do nowej zajezdni tramwajowej na Franowie, obecnie będącej realizowaną przez MPK Poznań Sp. z o.o. Więcej...